پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150495
محدوديت زماني براي وصول چک‌ رمزدار
تاریخ انتشار : 1393/11/26 10:06:26
نمایش : 1251
بانک مرکزي به تازگي با صدور بخشنامه‌اي بانک ‌ها را مکلف کرده است که تمامي چک‌هاي رمزدار را تنها تا ساعت ۱۳ هر روز کاري وصول کنند.
تعيين سقف زماني براي وصول چک‌هاي رمزدار يکي از تازه‌ترين سياست‌هاي بانکي است که بانک مرکزي در راستاي اجراي چکاوک به بانکداران ابلاغ کرده است.

در اين طرح که بدون اطلاع رساني انجام شده، بانک مرکزي به بانک‌ها اعلام کرده است که از اين پس چک‌هاي رمزدار را مي توانند تا ساعت ۱۳ هر روز کاري وصول کنند و در صورتي که دارنده چک رمزدار ديرتر از زمان تعيين شده به شعبه مراجعه کند بايد براي وصول يک روز منتظر بماند.

بنابراين در اين طرح اگر مشتري ديرتر از ساعت ۱۳ هر روز به شعبه بانک مورد نظر مراجعه کند بايد يک روز منتظر بماند و روز بعد و البته قبل از ساعت ۱۳ با مراجعه به شعبه چک مورد نظر را وصول کند.

يکي از مشتريان بانک‌ها که از اين طرح هم اطلاعي نداشت به خبرنگار تسنيم گفت: روز قبل از تعطيلات هفته گذشته براي وصول چک رمزدارم با ارزش بيش از ۳۰ ميليون تومان به شعبه بانک مورد نظر مراجعه کردم ولي متصدي شعبه به بنده گفت از آنجايي که نيم ساعت ديرتر از زمان تعيين شده آمد‌ه‌اي امکان وصول نيست و بايد بعد از تعطيلات يک بار ديگر به شعبه بيايد.

وي افزود: اينکه چنين طرحي در سکوت خبري اجرايي شد مشکلاتي را براي مردم بوجود آورده است چراکه احتمال فراوان وجود دارد که دارنده چک رمز دار براي وصول آن پول برنامه ريزي انجام داده باشد و با اين سياست تمام برنامه هايش بهم مي خورد.

وي گفت: من در همان روز چکي به همان ارزش داشتم و به اميد وصول چک رمزدارم از پاس کردن آن چک مطمئن بودم اما اين سياست از پيش اعلام نشده برنامه هايم را بهم ريخت.

اين مشتري بانکي همچنين تأکيد کرد: علاوه براين مشخص نيست که پول وصول نشده بنده در اين دو روز تعطيلات صرف چه کارهايي شده و بانک از آن چه استفاده هايي کرده است؟

خبرنگار تسنيم براي مشاهده لينک بخشنامه مذکور بانک مرکزي به قسمت مربوط به بخشنامه هاي بانک مرکزي در حوزه نظام هاي پرداخت مراجعه کرد اما متاسفانه بخشنامه هاي اين بخش از سال ۹۰ تا کنون به روز نشده اند.

چک بين بانکي چکي است که طبق درخواست مشتري توسط بانک به عهده يکي از ساير بانکها (شعبه مورد نظر) با استفاده از رمز صادر مي شود.

وجه چک هاي بين بانکي نقداً قابل پرداخت نبوده و بايستي به حساب متقاضي در بانک مقصد منظور گردد و در واقع غيرقابل انتقال به شخص ثالث است. چک بين بانکي عهده ساير بانک ها در صورتي توسط بانک مبدا صادر مي گردد که ذينفع در بانک مقصد وجه داراي شماره حساب باشد.چک مزبور در وجه بانک مورد نظر و جهت واريز به حساب درخواست شده توسط متقاضي صادر مي گردد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html